Det støt stigende antal af digitale aktiver gør en effektiv digital asset management (DAM) afgørende for virksomheder. En af de mest bemærkelsesværdige og uundværlige funktioner i DAM-løsninger er de avancerede søge- og filtreringsmuligheder, som i høj grad forbedrer brugeroplevelsen. Hvad er fordelene ved at have disse avancerede søge- og filtreringsfunktioner i en DAM-løsning?
I sparer tid og kræfter:
Med en effektiv søge- og filtreringsløsning i DAM kan du lynhurtigt finde specifikke matetialer og indhold på blot få sekunder. Dette betyder at I kan skære markant ned på den tid, der bruges på at lede efter filer på tværs af forskellige lagringssteder.
I kan fremme samarbejder og kommunikationen:
En digital asset management-løsning med avancerede søge- og filtreringsfunktioner gør det gnidningsfrit for grupper og teams at samarbejde. Ved at oprette brugerdefinerede samlinger og tagge materiale og indhold med relevant metadata kan I nemt finde og dele filer.
Det letter organiseringen og tilgængeligheden af materialer:
I takt med stigende mængder af digitalt materiale er det afgørende at man opretholder et velorganiseret og let tilgængeligt bibliotek. Med gode søgnings- og filtreringsfunktioner kan man kategorisere materialer ved hjælp af relevante tags, nøgleord og metadata. Dette sikrer, at materialerne er nemme at finde, navigere i og genbruge. Centralisering og organisering af digital indhold skaber en yderst brugervenlig oplevelse for alle brugere, uanset om man er administrator, gæst, medarbejder eller noget helt fjerde.
Det har en styrket kompatibilitet og versionskontrol:
Overholdelse af brand-retningslinjer og versionskontrol er afgørende for ensartet branding og overholdelse af juridiske krav. En DAM-løsning med avancerede søge- og filtreringsfunktioner sikrer, at teamet altid har adgang til godkendte brandmaterialer, hvilket reducerer risikoen for brug af forældede materialer.
Det giver værdifuld statistik om brugen af materialer:
En effektiv DAM-løsning med avancerede søge- og filtreringsfunktioner samler information om materialernes effektivitet og brug. Ved at analysere brugernes interaktioner, download-statistik og materialernes popularitet kan I indsamle værdifuld data vedrørende marketingstrategier og indholdsoptimering. Disse analyser hjælper med at træffe vigtige beslutninger, målrette annoncer til specifikke målgrupper og generelt forbedre jeres digital asset management.
Ved I, at ImageBank X giver jer mulighed for at søge efter materialer ved hjælp af “og” og “eller”-markører samt filtrering med tags, information i metadatafelter, datoer og filtyper? Derudover kan I oprette et hierarkisk ‘kategori-træ’ i ImageBank i overensstemmelse med brugerrettigheder og vælge hvilke materialer, der skal vises i forskellige versioner, hvilket gør det nemmere at finde materialer, hvilket i sidste ende forbedrer brugeroplevelsen.
Er du interesseret? Kontakt os, og lad os tage en snak!