Materiale- og mediebank til virksomheder

Opbevar, redigér og del jeres digitale aktiver

Med et Digital Asset Management System (DAM) får du et centralt sted til at administrere dine digitale aktiver.

Den cloud-baserede software har en skalerbar struktur, der giver dig mulighed for at håndtere alt fra indhold på ét enkelt websted til en omfattende samling med dusinvis af brands og tusindvis af brugere.

Løsningen er alsidig og kan bruges til en bred vifte af formål. Du kan bruge den som en platform til at distribuere produkt- eller virksomhedsbilleder, som en brandportal til din organisations visuelle identitet, som en portal til opbevaring af filer, et værktøj til salgspræsentationer eller endda som et arkiv til grafisk produktion.

Virksomhedens egen materiale- og mediebank

En pålidelig og brugervenlig løsning til håndtering, opbevaring og deling af digitale ressourcer. Med dette værktøj kan I nemt organisere virksomhedens billeder, videoer, reklamemateriale og dokumenter. I har mulighed for at tildele forskellige visnings-, redigerings- og downloadrettigheder til jeres medarbejdere, kunder og tredjeparter, så alt fungerer på en nem og sikker måde.

Organisationens brand-portal

Del jeres grafiske retningslinjer, farver, typografi og andet relevant materiale i tråd med jeres brandstrategi og gør det tilgængeligt for jeres interessenter og kunder, når de har brug for det. Dette skaber en central og organiseret samling af materialer, som nemt kan benyttes af de relevante enheder. På denne måde sørger I for at det altid er det helt rigtige indhold, i den rette form og at det deles via passende kanaler.

Marketing & PR-værktøj

I kan samle jeres materiale, finjustere det ved hjælp af systemets indbyggede billedredigeringsværktøj, vælge jeres modtagere og sende et personligt link til jeres medie- og presseforbindelser. Man har fuld kontrol over, hvem der kan downloade materialet, og også mulighed for at oprette kampagner og nøje overvåge, hvordan jeres markedsføring klarer sig via de medfølgende statistikker.

Salgsværktøj

Lad jeres salgs- og marketingteams arbejde tættere sammen i harmoni. Ved at opdatere en fælles mediebank med de seneste salgsmaterialer og præsentationer, kan sælgerne altid være opdaterede og vælge de mest relevante dokumenter til distribution og salg.

ImageBank X

Omfattende service og løbende produktudvikling

Gennem mere end to årtier har vi arbejdet målrettet på produktudvikling, og vi har altid lyttet nøje til vores kunders ønsker.

Med ImageBank X tilbyder vi en omfattende service, der giver vores brugere mulighed for at fokusere på det, der virkelig betyder noget. Vi tager os af alt det tekniske - fra at holde ImageBank opdateret med den seneste platformsteknologi, sikre den bedst mulige sikkerhed, optimere ydeevnen til at gøre brugeroplevelsen så gnidningsfri som muligt. Vores kunder har desuden altid adgang til den seneste version af ImageBank.

Enkel og lettilgængelig brugeroplevelse

Moderne, simpel og brugervenlig brugerflade

Vores kunder påskønner systemet især på grund af dets brugervenlighed, tydelige design og visuelle tiltale. ImageBank X er nem at navigere i, og den enkle brugerflade bidrager til at styrke virksomheders brand.

Platformen tilpasses altid fuldstændigt efter jeres firmas/organisations unikke stil og udtryk:
I kan tilføje jeres eget logo, vælge farver, skrifttyper, baggrundsbilleder og URL, så det hele passer til jeres virksomheds identitet.

helppokayttoinen
AI-keywords-5-en
Spar tid ved at automatisere

Intelligente arbejdsprocesser fra produktion til distribution

I systemet er mange workflows automatiserede:

    • • Forslag til metadata: ImageBank aflæser automatisk metadata fra IPTC-, Exif- og XMP-felter
    • • Automatisk billedkonvertering til den angivne størrelse
    • • Automatisk genererede landing pages
    • • AI foreslår søgeord til billeder baseret på billedindhold
    • • Transfervindue, hvor interessenter, kunder og andre tredjepartner kan uploade filer til arbejdsområdet
    • • Planlagt offentliggørelse og arkivering af data
Forskellige integrationsmuligheder

En del af den digitale infrastruktur - overfør filer til hjemmesiden, onlineshop eller PIM

ImageBank kan integreres i enhver brugerflade i jeres system ved hjælp af Rest API. Vi kan implementere eller hjælpe med integrationerne. Se også vores plugins, der alle sammen er klar til direkte implementering.

integraatiot_dk
imagebank_mobile-960x960px
Altid tilgængelig i Cloud'en

Log ind hvor og når som helst - også fra mobilen

ImageBank-applikationen kan tilgås via en webbrowser, hvor som helst og når som helst. Administratorer kan også administrere indhold på mobile enhederv via en browser, som f.eks. en smartphone eller tablet.

Vi tilbyder også en mobilapp til iOS og Android, som gør det nemt at dokumentere, uploade og holde styr på billeder og videoer når man er på farten. Denne funktion er inkluderet i ImageBank Pro-pakken.

Notifikationer om vigtige begivenheder

Hold dig opdateret om begivenheder med notifikationscentret

Som administrator i ImageBank modtager du notifikationer om filer, kommentarer, registrerede brugere, nye funktioner, overførselsvinduer, aktiviteter i kreative arbejdsområder og samlingskurve.

Hold dig opdateret om, hvad der sker i din ImageBank, og samarbejd bedre med din arbejdsgruppe og interessenter.

Aktiver direkte i dine nøgleapplikationer

Adobe- og Microsoft 365-integrationer giver effektivitet til din DAM

Med Adobe- og Microsoft 365-integrationer kan du nemt få adgang til, søge i og bruge digitale aktiver, der er gemt i din ImageBank X, direkte fra Adobe-applikationer som Photoshop, Illustrator og InDesign og Microsoft 365-applikationer som Word, PowerPoint og Excel.
 

Integrationer sikrer, at de rigtige aktiver altid er let tilgængelige for dig. Strømlin samarbejde, fremskynd projekttidslinjer og reducer manuelt arbejde med hurtigere adgang til materialer.

Få adgang til tilladelser til filer hurtigt og nemt

Samtykkeværktøj til at forenkle filadgangsprocessen

ImageBank indeholder samtykkeværktøjet, som gør det muligt for administratorer at sende samtykkeanmodninger via e-mail direkte fra ImageBank. Samtykkeværktøjet gør det nemt at få adgang til filer, f.eks. når du skal give licens til fotos og videoer af medarbejdere eller interessenter - tilladelsen til at bruge filen vises direkte i din ImageBank.

Samtykkeværktøjet strømliner filadgangsprocessen og sikrer, at regler om privatlivets fred og GDPR-databeskyttelse nemt kan overholdes.

Book en gratis 30-minutters demo!

I demoen præsenterer vi ImageBank-platformen og vurderer hvorvidt den er egnet til jeres virksomheds/organisations specifikke behov.

ImageBanks funktioner

Vores kunder har givet os rigtig god feedback på vores brugervenlige system. Det er nemt og intuitivt at bruge, når og hvor som helst - det er lige meget, om du er bruger eller administrator.

Kategorier

ImageBanks hierarkiske kategoristruktur med under/subkategorier kan nemt omfatte alt virksomhedens interne såvel som eksterne materiale - synligheden kan kontrolleres og begrænses via brugerrettigheder. Kategoristruktur kan opbygges efter ønske, så den opfylder virksomhedens behov.

Brugere

Systemet giver mulighed for at kontrollere brugergrupper og brugere, og give dem rettigheder til forskelligt indhold.

Mobil app

Vi tilbyder en mobilapp til Android- og iOs-enheder, der gør det nemt at tilføje billeder f.eks. for folk, der arbejder i marken. Det er ligegyldigt, om det er byggepladsbilleder eller butiksbilleder taget af salgsrepræsentanter, appen gør det nemt og ordentligt organiseret at gemme dem i billedbankens cloud-tjeneste, og de er også nemme at bruge for andre i virksomheden.

Upload af filer til systemet

Filer kan uploades til systemet én efter én eller i alle på en gang. Filtypen er ligegyldig - det kan være et foto, en tekst-fil, en PowerPoint-præsentation eller en video - ImageBank accepterer det hele.

Kurv

Det er nemt at bruge kurven: I tilføjer de filer, I ønsker, og kan så kan kopiere linket til kurven eller sende det direkte via email fra ImageBank. Kurven forbliver i systemet i den tid, som det indstilles at dens livscyklus skal være. Hvis det ønskes, kan man altid levere kurven som et galleri til en ekstern person eller som en kode, der kan indlejres (embedded) på en hjemmeside. 

Analytics

Systemet indsamler analyser om brugen af mediebanken, fx statistik over downloadede og søgte filer samt kurvdownloads. Brugersporingen giver dig mulighed for at følge brugsniveauet af tjenesten eller justere metadataene for at understøtte brugersøgningerne.

Metadata

Metadata, nøgleord, yderligere klassifikationer og søgesætninger kan gemmes til filer både ved hjælp af AI og manuelt, hvilket gør, at ImageBanks søgefunktion nemt kan finde de søgte filer. Når du importerer billeder til mediebanken, læser og importerer DAM også de metadata, der er gemt på billedet, såsom Exif, IPTC og XMP.

Single Sign-On

ImageBank tilbyder Single Sign-On (SSO), som gør det nemt at tilgå forskellige systemer og tjenester. ImageBank understøtter også den direkte Active Directory (Azure AD) Single Sign-On-metode.

Billedkonverteringer

Generelle billedstørrelser kan forudindstilles i systemet. Når du importerer en original fil til systemet, kan du automatisk konvertere billeder til de forudbestemte størrelser, hvis du ønsker det.

Sprogversioner

Brugerfladens sprogversioner kan indstilles til lige de(t) sprog, I gerne vil have: f.eks. dansk, engelsk og et tredje sprog, hvis I ønsker det.

Billedredigering

ImageBank indeholder et basalt værktøj til billedbehandling, hvori man kan ændre farver, beskære, gøre billeder mindre, tilføje tekst eller ændre opløsningen.

Ubegrænset integration

ImageBank inkluderer allerede integration til fx WordPress udgivelsessystem. Vi skræddersyer også funktioner og integrationer til kunderne. Mediebanken kan integreres til andre systemer, fx webtjenester, PDM-systemer og virksomhedsressourceplanlægningssystemer.

Our team

meet the minds shaping an industry

demo-attachment-2399-634

Andrew Robinson

Vice President
demo-attachment-2396-13360

Sarah Willson

Vice President
demo-attachment-2397-12918

Andrew Robinson

Vice President
demo-attachment-2398-10470

Andrew Robinson

Vice President
demo-attachment-2480-134-2

Andrew Robinson

Vice President
demo-attachment-2481-3700

Sarah Willson

Vice President
demo-attachment-2482-7208

Sarah Willson

Vice President
demo-attachment-2483-12628

Sarah Willson

Vice President

Ofte stillet.

Produktets egenskaber

Selvfølgelig, og det er meget almindeligt at gøre det. En bruger kan uploade en eller flere filer enten ved at trække dem ind i applikationen eller ved at vælge dem gennem filhåndteringen. Fil-metadata kan også tilføjes fra en enkelt visning – det gør det nemmere at bruge, fx når de uploadede billeder deler nogle data. Kopiering af metadata fra et billede til et andet kan også ske i importfasen med blot et enkelt klik.

En bruger kan downloade billeder, som de ønsker, enten et efter et eller ved at bruge kurvfunktionen. Du kan samle det ønskede antal filer i kurven og kombinere dem til en pakke, som kan downloades direkte fra kurven eller videresendes til en e-mail direkte fra brugergrænsefladen. Kurven kan også sendes som et visuelt galleri, hvor brugeren kan se billederne i stedet for blot at downloade dem.

Ja. En af hovedfunktionerne i vores produkt er at udgive brugergruppespecifikt indhold. En administrator kan definere, hvilken del af indholdet der kan deles offentligt, og som er begrænset til registrerede brugere.

Ja det er! Applikationen begrænser ikke filformater – materiale kan importeres i enhver form til ImageBank.

Helt sikkert! For eksempel kan InDesign-, Illustrator- eller Photoshop-filer deles enten internt eller alternativt, eksternt, fx til et reklamebureau eller et interessentsamarbejde.

Ja! ImageBank Independent tilbyder en grænseflade (API) til at hente filer fra tjenesten, som hjemmesider kan bruge. Mediebank kan også integreres i din hjemmeside.

Du kan også integrere din hjemmeside i ImageBank med vores færdiglavede WordPress-tilføjelse. Tilføjelsen giver dig mulighed for nemt at uploade opdateret materiale til din side direkte fra din ImageBank.

Produktets tekniske funktionalitet

Vi tilbyder 500 GB – 1 TB diskplads afhængigt af serviceniveauet. Diskpladsen kan udvides op til flere terabyte i henhold til kontrakten. Alle vores pakker inkluderer en sikker lagerplads i Danmark eller Finland. Mediebanken kan efter behov også installeres som en lokal løsning på kundens egen server.

Der laves daglige sikkerhedskopier af alle filer i materialebanken, og de opbevares i mindst 30 dage eller i henhold til kontrakt.

Vi tilbyder 500 GB – 1 TB diskplads afhængigt af serviceniveauet. Diskpladsen kan udvides op til flere terabyte i henhold til kontrakt.

Implementering af produktet

Kunden kan levere eksisterende filer enten som fildump, via FTP eller på et eksternt drev. Eventuelle billedmetadata leveres til os i Excel-format.

Implementeringsplanen definerer brugergrupper, kategoristruktur og omfang af metadata i henhold til kundens behov. Derudover skal mærkespecifikke farver, skrifttyper, logofiler og baggrundsbilleder leveres til udrulning.