pexels-cottonbro-studio-6153354

4 brugbare funktioner i en DAM-løsning, som muliggøres af kunstig intelligens

Integreringen af kunstig intelligens (AI) i DAM-løsninger (Digital Asset Management) har åbnet op for en række nye muligheder for brugerne. DAM-løsninger, der er drevet af AI, gør det muligt for virksomheder at effektivisere håndteringen af indhold, gøre søgning efter indhold lettere, og generelt forbedre produktiviteten. Men hvad betyder det helt helt konkret i praksis?

1. Organisering af indhold og tags
AI’s evne til at analysere indhold i kontekst gør det muligt at effektivt organisere materiale samt genkende objekter, landskaber og endda tekst fra billeder. AI identificerer automatisk elementer i billeder og foreslår keywords til at tilføje til metadata for den bruger, der uploader billedet. Dette gør processen for håndtering af aktiver enkel og let, og sikrer at indhold og materialer følger den samme nøjagtige og ensartede organisering og kategorisering.

2. Forbedrede visuelle søgefunktioner
Ved at udnytte AI’s egenskaber indenfor billedgenkendelse, kan man som bruger udføre billedbaserede søgninger for at finde lignende visuelle materialer i DAM-løsningen. Denne funktion gør at brugerne hurtigt og effektivt kan finde de materialer, som de søger.

3. Tekstgenkendelse
Med AI’s evne til at genkende og udskille tekst fra billeder, kan man automatisk forvandle tekst på billeder til indhold, der kan redigeres og søges i. Dette effektiviserer styringen af indhold og gør det nemmere at finde materialer. Udover at spare tid og megen besvær, hjælper tekstgenkendelse også med at organisere indholdet og forbedrer muligheden for at finde frem til det, også selvom man har tusindvis af materialer i sin DAM-løsning.

4. Anbefalinger af indhold
Integreringen af AI i DAM-løsninger tager mulighederne for indholdsanbefaling til helt nye højder. Ved at analysere brugernes interaktioner og adfærd, kan AI-drevne DAM-løsninger tilbyde personlige indholdsanbefalinger. AI forstår, hvilket indhold brugerne ser og reagerer på, og foreslår relevant og engagerende indhold til den enkelte bruger, hvilket fremmer et dybere engagement og forbedrer brugeroplevelsen.

Vidste du, at ImageBank X indeholder alle disse AI-drevne funktioner – alt lige fra effektiv indholdsorganisering og forbedrede visuelle søgefunktioner, til tekstgenkendelse og personlige indholdsanbefalinger? Google Cloud Vision AI er en integreret del af ImageBank DAM-løsningen.

Hvis du/I overvejer at implementere en DAM-løsning med indbyggede AI-funktioner, så tøv ikke med at kontakte os!

Tags: No tags
0

Comments are closed.